Direktlänk till inlägg 1 september 2019

Hej och välkomna!

Av Christin Andersson - 1 september 2019 21:28

Jag har tänkt på att starta upp den här bloggen länge...


Nu äntligen är jag igång och det känns så bra. Som ni säkert förstår så kommer denna bloggen att handla om vår gullegris Sammy. Sammy är av hundrasen Beagle. För er som inte vet så är Beagle en jakthund, en drivande jakthund. Det innebär att man släpper hunden under jakt och den söker upp ett spår av t.ex hare eller rådjur och driver djuret mot jägaren. Jag är inte speciellt kunnig inom jakt, vår tanke har aldrig varit att använda Sammy till jakt. Men har man skaffat en Beagle så kommer man på andra tankar. I alla fall jag och resten av min familj.

 

 Det är nog det som kommer göra denna bloggen väldigt rolig att följa. Både jag och min man skall ta jägarexamen inom en snar framtid och jag skall även börja utbilda mig till hundförare. Allt detta för att vi vet att Sammy behöver jakten för att må bra. Ni kommer att få följa mestadels mig och Sammy utvecklas tillsammans för att en dag kunna släppas honom lösa och låta han göra sin grej. 

  Bloggen kommer inte bara handla om jakt utan även vardagssaker. Sammy är vår första hund i familjen, och tro mig, dessa två år har varit en rejäl prövning för oss. Sammy är inte en helt enkel hund att ha att göra med alla gånger. Han har haft en riktigt omskakande tonårsperiod, som börjar ebba ut. Många gånger har jag tänkt, "vi kommer aldrig klara av det här". Men jag är glad att vi har gjort det. Sammy är den snällaste, underbaraste hunden man kan tänka sig. Men han har vissa ovanor som vi måste jobba med dagligen. Jag kommer att skriva ett separat inlägg om hans tonårsperiod då jag tror att det är många som kommer känna igen sig. Säker många som är i

det just nu. 

 

Jag hoppas att det är många som kommer uppskatta denna läsning och att vi kan bolla eventulla problem tillsammans och ge varandra tips. 

Glöm inte att följa Sammy på hans egna instagram, där heter han sammy_skrutt_beagle.    


Nästa inlägg kommer handla om vår första tid med Sammy fram tills idag.


Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christin Andersson - 9 februari 2021 19:42

Jag vill hinna skriva massor om Sammy varje dag, men tiden räcker inte alltid till. Det har hänt massor som jag vill och ska berätta om. Under hösten gick vi en utbildning med Sammy med inriktning kring besvärliga hundmöten. Om det kommer jag skr...

Av Christin Andersson - 2 september 2019 21:16

Jag minns det som igår...   Jag har alltid velat ha en hund, men inte min man. Vi bor lite off i skogen och min man är bortrest rätt ofta på jobb och då sitter man här ensam i skogen (har i försig två barn och fem katter, men ändå...). Inte så ku...

Presentation


Hej,

Här får ni följa mig, min familj och självklart vår goa Beagle Sammy 2 år. Följ gärna Sammy på hans instagram @sammy_skrutt_beagle för fler härliga bilder :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards